سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فرهنگی ،مذهبی

سیره پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله سیره نظرى پیامبر
سیره عملى پیامبر

منع پوشیدن لباس تن نما - بریدن قسمت هاى آویزان آستین ها منع پوشیدن لباس هاى تجملى ترغیب افراد به پوشیدن لباس نو به جاى کهنه در صورت داشتن لباس بیشتر - پوشیدن لباس گران و تجملى براى جوانان اشکال نداشت. لباس هاى پیامبر با لباس سایر افراد تفاوتى نداشت - به پاکیزگى لباس اهمیت مى داد لباس ارزان قیمت را خود برمى داشت و لباس گران قیمت یا تجملى را به اسامه و افراد جوان تر مى داد.



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:40 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

اقدامات پیامبرصلى الله علیه وآله براى مقابله با مصرف تظاهرى

حضرت محمدصلى الله علیه وآله، اسراف و تجمل گرایى را امرى مذموم مى دانست و براى مقابله با مصرف تظاهرى این کارها را انجام دادند:
1- ترویج ساده زیستى و نفى اسراف و تجمل گرایى در گفتار و عمل؛ پیامبرصلى الله علیه وآله در زندگى شخصى خود مراقب بود اسراف نکند. یکى از توصیه هاى آن حضرت به پیروان خویش، بر مبناى یک توصیه قرآنى، این بود که اسراف نکنند و از تجمل گرایى خوددارى کنند.
2- مقابله با نمادهاى اشرافى گرى، چون هدیه و میهمانى دادن؛ پیامبرصلى الله علیه وآله هدیه مشرکان را نمى پذیرفت و براى هیچ یک از پادشاهان و اشراف هم عصر خود هدیه نفرستاد. آن حضرت، در هیچ مرحله اى از زندگانى خویش مهمانى هاى تجملى برگزار نکردند و در این گونه مراسم نیز حضور نداشتند. پس از آن که ابو براء عامر بن مالک بن جعفر براى آن حضرت دو اسب و دو ناقه هدیه آورد، پیامبر فرمود: من هدیه مشرک را نمى پذیرم.53
3- جلوگیرى از ساختن خانه هاى مجلل؛ عباس عموى پیامبرصلى الله علیه وآله حجره اى ساخت، رسول خداصلى الله علیه وآله به او فرمودند: آن را ویران کن. عباس خواست معادل ارزش آن را در راه خدا بدهد، اما پیامبرصلى الله علیه وآله تأکید کردند که آن را ویران سازد.54
4- پیامبرصلى الله علیه وآله، براى جلوگیرى از تشکیل طبقه اشراف جدید (نوآمدگان یا افراد نو کیسه) در جامعه اسلامى، به فقیران سفارش مى کردند که در مسیر اشراف قدم نگذارند؛ پیامبر هنگام آمادگى براى جنگ خیبر به ابو عبس بن جبر که فقیر بود و زاد و توشه راه و خرج خانواده اش را نداشت، فرمود: «اى ابو عبس تو و دیگر یاران فقیرت اگر سلامت باشید و کمى زنده بمانید، مالتان زیاد خواهد شد و آن چه که براى اهل خود باقى مى گذارید فراوان شود، پول و برده هاى شما زیاد مى شود و این به سود شما نیست».55
5- تغییر نگرش درباره زن ها؛ در نگرش جاهلى، زن زندگى نیابتى داشت. رسول خداصلى الله علیه وآله با بیان جایگاه واقعى زن و ارزش دادن به او، نگرش ها را متحول کرد. حضور فعال همسران پیامبر، حضرت فاطمه علیها السلام و زنان هم عصر او در فعالیت هاى اجتماعى، سیاسى، اقتصادى و فرهنگى دلیل این مدعاست.
6- توجه نکردن به مراتب منزلتى در معاشرت ها، واگذارى منصب ها، مجازات ها و سایر امور؛ وسایل و ابزار زندگى افراد سرشناس به دلیل گران قیمت بودن آنها و نیز تعلق داشتن به اشخاص برجسته، مورد توجه خاص دیگران است. معمولاً کسانى که مى خواهند مقام و مرتبه خود را نشان دهند براى فخرفروشى، اقدام به خرید اجناس به قیمتى فراتر از ارزش واقعى مى کنند. به عنوان نمونه، مى توان به شتر ابو جهل اشاره کرد که به قول واقدى، شترى گزیده و مهرى بود که در جنگ بدر نصیب پیامبرصلى الله علیه وآله شد. قریش حاضر بود در مقابل آن، صد ناقه بپردازد، ولى پیامبرصلى الله علیه وآله نپذیرفت و عاقبت، آن شتر از طرف هفت نفر در حدیبیّه قربانى شد.



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:39 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

راهکارهاى حضرت محمدصلى الله علیه وآله براى رفع چشم و هم چشمى مالى

پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله براى از بین بردن نگاه منزلتى و رقابت قبیله اى اقدامات زیر را انجام داد:
1- جاى گزین کردن فرهنگ برادرى و اخوت دینى به جاى ارزش هاى منزلتى و قبیله اى؛ پیامبرصلى الله علیه وآله در سخنرانى پیش از جنگ اُحد فرمودند: «هر مؤمنى نسبت به مومنان دیگر، چون سر نسبت به پیکر است که چون به درد آید، همه بدن به درد مى آید».21 مصعب بن عُمیر تحت تأثیر همین تفکر به محرز بن نضله که ابو عزیز بن عمیر، برادر پدر و مادرى مصعب را در جنگ بدر به اسارت درآورده بود، سفارش کرد که مادرش ثروتمند است و فدیه خوبى مى تواند از او بگیرد. هم چنین مصعب، در مقابل اعتراض برادرش ابو عزیز گفت: محرز، به جاى تو، برادر من است.22 این در محیطى است که کمى پیش تر (در دوران جاهلى) «قانون ثار» اجرا مى شد و هیچ قرشى یا مکى، اهالى یثرب را هم شأن و برادر خود نمى خواند.
2- پیامبرصلى الله علیه وآله و خانواده اش با سایر افراد جامعه تفاوتى نداشتند؛ در حدیبیه وقتى هدایا بین مردم تقسیم شد پیامبر و همسرش ام سلمه، همانند دیگران سهم بردند.23
3- در جامعه اى که غنیمت جویى ارزش آفرین بود، تقسیم غنیمت ها به طور مساوى و قرار دادن سهم براى کسانى که به دلیل هاى موجه در جنگ حضور نداشتند و برگرداندن اموال به ناحق گرفته شده به صاحبان آن، مى توانست از اهمیت غنیمت جویى بکاهد؛ عمرو بن امیه، دو نفر از یهودیان بنى عامر را که پیامبر به آنها امان داده بود کشت و رسول خداصلى الله علیه وآله وسایل جنگى و لباس هاى آنها را همراه خون بهایشان فرستاد.24
4- پاى بندى به پیمان؛ یکى از ویژگى هاى اشراف این است که هر گاه مقام و منزلت طرف قرارداد آنها پایین تر باشد یا آن پیمان، منافع آنها را در معرض خطر قرار دهد، آن پیمان را به طور یک جانبه نقض کنند. پیامبرصلى الله علیه وآله براى از بین بردن این خصیصه، این گونه عمل کرد؛ هنگامى که یهودیان و منافقان بعد از شکست مسلمانان در جنگ اُحد به تضعیف روحیه آنان پرداختند، عمر بن خطاب اجازه خواست آنها را بکشد، ولى رسول خداصلى الله علیه وآله نپذیرفت و فرمود: «یهودیان در ذمه ما هستند و من ایشان را بیهوده نمى کشم. من از کشتن بیهوده کسانى که شهادت به یگانگى خدا و پیامبرى من مى دهند نهى شده ام».25
5- جاى گزین کردن ارزش هاى معنوى به جاى ارزش هاى مادى؛ پیامبرصلى الله علیه وآله اسیرانى که توانایى پرداخت فدیه نداشتند بدون دریافت فدیه آزاد مى کردند، از جمله آنها عبید بن عمرو بن علقمه، سائب بن عبید و ابو عزّه عمرو بن عبداللَّه بن وهب بودند. پیامبرصلى الله علیه وآله اسیرانى که قرعه به ایشان تعلق گرفت در ازاى آزادى یکى از مسلمانان آزاد کردند مانند عمرو بن ابو سفیان، از اسیران جنگ بدر که در ازاء آزادى سعد بن نعمان بن اکال آزاد شد،26 ولى از ثروتمندان فدیه خودشان و بستگانشان را گرفت؛ عباس عموى پیامبر مجبور شد فدیه خود و پسران برادرش را بدهد.
6- توجه به توانایى هاى فردى و دیندارى در انتصاب ها به جاى طایفه گرایى و در نظر گرفتن مراتب منزلتى یا دارایى اشخاص؛
7- کوشش در جهت فقرزدایى و کم کردن فاصله فقیر و غنى و دگرگون کردن معیارهاى ارزش انسان ها؛ حضرت محمدصلى الله علیه وآله تقوا و علم را نشانه برترى مى دانست.



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:34 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

 

- همشهری آنلاین: - عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد خوراکی پر خاصیت است که باعث عضله سازی بدن شده و از استهلاک و شل شدن بافت بدن جلوگیری می کند. - بررسی ها نشان می دهد عسل به سلامت پوست بسیار کمک می کند و خاصیت ضد پیری فوق العاده ای دارد. - عسل باعث خون سازی در بدن شده و مسکنی برای دردهای عضلانی ورزشکاران به حساب می آید. - پزشکان به ورزشکاران توصیه می کنند برای گرفتن نتیجه بهتر و رسیدن به تناسب اندام حتما از عسل در برنامه رژیم غذایی خود زیاد استفاده کنند. - عسل به دلیل آنتی اکسیدان های بالایی که دارد باعث افزایش در حجم عضلات شده و به سالخوردگان کمک می کند که دچار پوکی استخوان نشوند ...


نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:18 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

سلامت نیوز : حدود یک سوم از بیماران قلبی بدون هیچ نشانه قبلی دچار سکته می شوند و بنابراین نبود نشانه به منزله عدم احتمال سکته قلبی نیست و کسانی که دارای ریسک بیماری قلب و عروق هستند یعنی آقایان بالای 40 سال و خانم های بالای 50 سال، سکته قلبی بدون هیچ فاکتور خطر ساز در آنها ممکن است رخ دهد. - به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خورشید ؛ دکتر مسعود قاسمی فوق تخصص فلوشیپ و آنژیوپلاستی، درباره نشانه های سکته قلبی، قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که حدود یک سوم از بیماران قلبی بدون هیچ نشانه قبلی دچار سکته می شوند و بنابراین نبود نشانه به منزله عدم احتمال سکته قلبی نیست و کسانی که



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:16 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

بیماری آنمی(کم خونی) امروزه یکی از علل شایع مراجعه به درمانگاه ها و مراکز درمانی می باشد و شایع ترین علت آن کمبود آهن است. در ذیل به پاره ای از مهم ترین درمان های خانگی جهت کم خونی اشاره می کنیم.
دکتر نصیر دهقان، پژوهشگر طب سنتی گفت: بیماری آنمی(کم خونی) امروزه یکی از علل شایع مراجعه به درمانگاه ها و مراکز درمانی می باشد و شایع ترین علت آن کمبود آهن استرژیم غذایی حاوی غلات(به ویژه ماش و عدس)، برنج، فرآورده‌های لبنی، تخم‌مرغ، سبزی، میوه، گوشت قرمز، ماهی و دانه های مغزدار داشته باشید.
    
مصرف روزانه 2 تا 3 سیب و مرکباتی مانند پرتقال و لیمو داشته باشید.
 
 ویتامین B12 موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند جگر و قلوه نقش بسیار مهمی در درمان کم خونی دارد.

 مصرف لبو، به صورت پخته یا خام، یکی از بهترین درمان‌های خانگی است.
 
روزی 2 بار یک یا نصف قاشق مرباخوری عصاره برگ یا ریشه قاصدک توصیه می شود.
    
بادام را به مدت 24 ساعت خیس و آب روی آن را خالی کنید؛ بادام ها را پوست کنده، به صورت خمیر در بیاورید و به مدت 3 ماه هر روز بخورید.

مصرف چای سیاه روزانه خود را بسیار محدود کنید.


نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:11 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

 

از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند. و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد.

پیاز سرشار از ویتامین C    ، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.

خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. پیاز، قند خون و کلسترول را پایین می آورد.



نوشته شده در چهارشنبه 92 شهریور 27ساعت ساعت 5:16 عصر توسط مشتعلی| نظر بدهید

پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیش گیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی ـ به ویژه کلیة سلول های استخوانی ـ تأثیر زیادی دارد

پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خود استفاده می کرده است در کتاب های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین ها و فلزات به عنوان داروخانه ای کامل نامبرده شده است.

بوی آن میکروب های مضر را از بین می برد. قند خون را کاهش می دهد از ابتلا به سکته جلوگیری می کند

قلب را فعال می کند و کلسترول را کاهش می دهد. گردش خون را تقویت می کند. به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می برد. الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می کند. پیاز از سرطان ریه جلوگیری می کند:

مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. مواد «فلاونوید» از دچار شدن به انواع بیماری ها جلوگیری می کند و به وفور در پیاز یافت می شود.

پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می کند و در نتیجه رنگ چهره زیباتر و جذاب تر می شود.

همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود. پیاز به دلیل داشتن آهک، دندانها را محکم می کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می شود... بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان مفید است.

اگر سرما خورده اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.... پیاز مانند یک دستگاه تصفیة هوا از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد.



نوشته شده در چهارشنبه 92 شهریور 27ساعت ساعت 5:16 عصر توسط مشتعلی| نظر بدهید

در باره حمله قلبی    علاوه بر احساس درد در بازوی چپ، علایم د یگری برای حملهً قلبی وجود دارند    

درد شدید در چانه ، حالت تهوّع وتعریق زیاد نیز باید مورد توجّه قرار گیرد        توجّه: ممکن است در زمان حملهً قلبی هیچ دردی در قفسهً سینه احساس نشود هرگز بیدار نشده اند هرچنداگرچنین اتفاقی رخ دهد ممکن است درد قفسهً سینه فرد را از خواب عمیق بیدار کند دراینصورت بلافاصله دو عدد آسپیرین را در دهان خود حل کرده و بامقداری آب آنرا ببلعید

سپس به یکی از همسایگان و یا یکی از بستگان که محل سکونتش در فاصله بسیار نزدیک از شماست تلفن کرده

و بگویید دچار حمله قلبی شده و دو عدد آسپیرین مصرف کرده اید روی یک صندلی دسته داریا مبل بنشینید ومنتظر ورود آنها باشید و….. درازنکشید!!! پروفسور منوچهر جعفریان، متخصص و پژوهشگر برجسته علوم تغذیه بعد از 45 سال دوری، به وطن بازگشته و حاصل یافته‌های علمی و آزمایشگاهی این محقق که نتیجه 25 سال تلاش مستمر اوست با خود آورده.   یافته‌هایی که در ظاهر آنقدر ساده‌‌اند که عمل کردن به آنها شوخی به نظر می‌رسد. او می‌گوید تغذیه صحیح عامل اصلی سلامت و عادت غذایی غلط که در میان ایرانیان تبدیل به یک فرهنگ شده علت اصلی بیماری‌هاست. دنیا رژیم‌های لاغری را مردود می‌داند. غذاها ربطی به چاقی یا لاغری ندارد. تئوری«کم بخور لاغر شوی» هنوز در ایران رایج است اما



نوشته شده در چهارشنبه 92 شهریور 27ساعت ساعت 5:15 عصر توسط مشتعلی| نظر بدهید

همچنین اگر خارج خانه غذا می خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می کند.

اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید.

"پیازچه" فواید متعددی دارد. به تازگی متخصصان علوم تغذیه فرانسه دریافتهاند که پیازچه ادرار آور است زیرا 85 در صد آن را آب تشکیل می دهد.در پیازچه 243 میلی گرم پتاسیم و 4 میلی گرم سدیم و 27 گرم کالری است.

دانشمندان دریافته اند که بخش سفید رنگ پیازچه دارای مواد قندی است که در ادرار کردن تأثیر می گذارد و بخش سبز آن ویتامین«ث» دارد که دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند. و 2 میلی گرم ماده کاوتین پیازچه به بازسازی سلولها کمک می کند.

همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است، قند خون را تنظیم می‌کند.

گفتنی است، خوردن نصف پیاز متوسط در روز 30 درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. پیاز منبع غنی نوعی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند.

این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند و بنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود

داشتن آسپیرین در منزل همیشه مهّم است چرا باید آسپیرین را در کنار خود داشته باشید؟



نوشته شده در چهارشنبه 92 شهریور 27ساعت ساعت 5:15 عصر توسط مشتعلی| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin