فرهنگی ،مذهبی
اسباب انحراف و با ذکر حدیثى از امیرمؤمنان « ع » زاهدان را مىستاید. آرى ؛ اگر پول در اختیار افراد بىتقوى و خودکامه باشد فسادآور است ولى اگر در اختیار اسلامشناس مهذّب چون شیخانصارى یا مثل مرحوم سیدکاظم یزدى یا امام خمینى - ره - باشد موجب رحمت براى جامعه اسلامى است. زندگى ساده حضرت امام خمینى قدس سره براى کسانى که زندگى او را از نزدیک دیدهاند مایهى عبرت است. آرى کسانى چون معاویه و شیخنشینان خلیج فارس و... با پول و شهوت به فساد مىافتند. شیعه که نگهبانان اسلام هستند پراکنده شوند؟ و مردم از مراجعه به آنان در مسائل مختلف خوددارى کنند؟ تا دشمنان اسلام بتوانند ضربههاى مهلک را بر پیکره جوامع اسلامى وارد کنند؟ زیرا با حضور علماى پاک و مهذّب در میان مردم هرگز دشمنان اسلام نمىتوانند به اهداف خود برسند. وچیزى که سبب شده احکام نورانى اسلام به خصوص خمس مورد حمله قرارگیرداین است که فقهاى شیعه از این طریق از دولتها مستقل بوده و هستند ومیتوانند در مقابل انحرافهابایستند به خلاف علماى اهل سنّت که از زمان خلفا تا کنون وابسته به حکومتها بودند. «اینان همان کسانى هستند که مىگویند به کسانى که اطراف رسول خدا هستند انفاق نکنید تا آنان پراکنده شوند....» - سوره منافقون ، آیه 71. شیعیان خمس را متعلق به امام عصر - عج - مىدانند و مجتهد جامعالشرایط را نمایندهى او مىدانند و لذا به عشق مولاى خود از روى رغبت خمس را پرداخت مىکنند. آنان نه تنها با اتکا به روایات وارده به وجود آن حضرت عقیده دارند بلکه هر روز آثار پربرکت وجودى آن حضرت را لمس مىکنند. آرى اغیار و نامحرمانى که منکر آن حضرت هستند و از لطف او محروم و چشمانشان از دیدن نمایندگانش و شوکت و عظمت دوستداران و ارادتمندانش کور و گوشهایشان از شنیدن حقایق کر است. «صم بکم عمى فهم لا یرجعون» - سوره بقره ، آیه 18. نویسنده در صفحه 123 تحت عنوان رأى امام خمینى ره القاب احترامآمیزى را براى مرحوم امام مىآورد ( حال به چه قصد و نیتى؟ خدا مىداند ) و سپس سخنان آن بزرگوار را طبق خواست خود تحریف مىکند. مرحوم امام خمینى - ره - مراجعه کنند و تحت عنوان احکام مالى ، دیدگاه ارزشمند آن بزرگوار را مطالعه کنند. مرحوم امام - ره – در این بخش در صدد اثبات حکومت در اسلام هستند و مىفرمایند: وجوب خمس و زکات و جزیه و... که اگر درست طبق شرع اسلام پرداخت شود اموال زیادى خواهد بود فقط براى پرداخت به فقرا و سادات و طلبه نیست و از هزینهى آنان بسیار بیشتر است پس این مبالغ براى چه تشریع شده؟ مسلم است که براى ادارهى حکومت اسلامى تشریع شد ، عین عبارت حضرت امام چنین است: «معلوم مىشود منظور از وضع چنین مالیاتى فقط رفع احتیاج سید و روحانى نیست ، بلکه قضیه مهمتر اینهاست و منظور رفع نیاز مالى تشکیلات بزرگ حکومتى است.» «به نظر بنده حکومت اسلامى عادل به سرمایههاى گزافى احتیاج ندارد که به کارهاى پیش پا افتاده و مصالح شخصى مصرف کند.» شما خوب دقت کنید و قضاوت کنید که امام چگونه خمس و زکات را براى مصرف حکومت عادل و تشکیل حکومت واجب مىداند و تشریع آن را دلیل بر برنامه مالى حکومت اسلامى مىداند ولى ایشان مىخواهد استفاده کند که امام مىفرمایند حکومت نیاز به خمس و زکات ندارد تا براى کارهاى پیش پاافتاده ( نظیر مخارج سادات ) مصرف شود!! و آنگاه مىخواهد اینطور نتیجهگیرى کند که خمس و زکات را علما براى بهرهبرى شخصى خود واجب کرده و از مردم مىگیرند تا در مسیر هوا و هوس خویش مصرف کنند!! خمس و زکات در کلام امام رضا(ع( خداوند پاداش اعمال را تضمین کرده است و کیفر سخت گیران را اندوه و غم قرار داده است. هیچ مالی حلال نمی گردد مگر از طریقی که خداوند آن را حلال شمرده است. همانا خمس پشتوانه و یاری دهنده ما جهت تقویت دین ما و اداره امور زندگی ما و کمک به دوستان ماست و همچنین با آن آبروی خود را از کسانی که از قدرتشان بیم داریم حفظ می کنیم، بنابراین آن را از ما دریغ مورزید و در حد توان، خود را از دعای ما محروم نسازید. زکات و خمس از مسلمات و واجبات مالی اسلام هستند. آیات و احادیث فراوانی از ائمه اطهار(ع) بخصوص امام رضا(ع) در مورد اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی بیان شده که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:
نویسنده در اواخر فصل ، انحراف انسان را در پول و شهوت مىداند
آیا این دلسوزىها جز براى این است که مردم از اطراف فقهاى
قالاللّه:
«هم الذین یقولون لا تنفقوا على من عند رسول الله حتى ینقضوا» ،
در خاتمه این فصل مناسب است به این مسئله توجه شود که
تحریف و تصرف در سخنان امام خمینى ره ( علت تولد خمس )
در این مورد خوانندگان مىتوانند به ص 22 کتاب ولایت فقیه
اما نویسنده این فرمایش امام را چنین آورده است ایشان فرمودند:
By Ashoora.ir & Night Skin