سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فرهنگی ،مذهبی

طبقه بندی آتش سوزی ها

طبقه بندی آتش سوزی ها

مواد

خاموش کننده ها

جامدات احتراق پذیر به جز فلزات

موادی که از سطح می سوزند مثل: چوب،کاغذ،پارچه.

موادی که از عمق  می سوزند مثل: چوب، زغال سنگ، پارچه، کهنه

موادی که در اثر حریق شکل خود را از دست می دهند مثل: لاستیک نرم،پلاستیک نرم

خاموش کننده های نوع آبی،پودری         ،

خاموش کننده های          Co2

خاموش کننده های          هالون     

مایعات

قابل اشتعال

نفت ،بنزین، الکل ،رنگ، لاک، روغن(غیر قابل حل در در آب)

مایعات سنگین مانند قیر ،گریس

خاموش کننده های پودری

     خاموش کننده های  Co2

خاموش کننده های کف شیمیایی و مکانیکی

گاز های

قابل اشتعال

موادی که چون با آب ترکیب شوند تولید گاز قابل اشتعال مثل (کار بید) می نمایند

خاموش کننده های پودری

 خاموش کننده های  Co2

خاموش کننده های  هالون

لوازم برقی

کلید و پریز برق ،تلفن،کامپیوتر ، ترانسفورماتورها

خاموش کننده های  Co2

خاموش کننده های  هالون

فلزات

قابل اشتعال

منیزیم ، سدیم ،پتاسیم و آلومینیم

خاموش کننده های  پودر خشک



نوشته شده در یکشنبه 92 شهریور 31ساعت ساعت 5:6 عصر توسط مشتعلی| نظر

مواد اطفاء آتش :

1-       آب

2-       کف

3-       پودر های خشک  شیمیایی

4-       گاز دی اکسید کربن co2

5-       هالوژنه ها (هیدرو کربورها)

6-       ماسه خشک

7-       خاک

8-       پتو

9-       خفه کردن آتش با هر چیز و جلو گیری از رسیدن اکسیژن



نوشته شده در یکشنبه 92 شهریور 31ساعت ساعت 5:5 عصر توسط مشتعلی| نظر

هفته دفاع  مقدس مبارکباد.



نوشته شده در شنبه 92 شهریور 30ساعت ساعت 6:57 عصر توسط مشتعلی| نظر

شعر معروف پوریای ولی این شعر است: «صیدم به کمند است از همت مولای علی بخت بلند   است

افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است».

 

از دیدگاه قرآن کریم امنیت یکی از اهداف استقرار حاکمیت خداوند متعال وخلافت  صالحان است



نوشته شده در شنبه 92 شهریور 30ساعت ساعت 6:0 عصر توسط مشتعلی| نظر بدهید

چرا طلا برای مردان حرام است؟(عطا ملک)

پژوهش های علمی پزشکی نشان می دهد طلا بر گلبول های قرمز مردان تأثیر می گذارد ،

 در     حالی که بر گلبول های قرمز زنان تأثیری نمی گذارد    .
این امر به دلیل وجود لایه چربی میان پوست و گوشت زنان اتفاق می افتد.

این لایه مانع تأثیر اشعه های عنصر طلابر روی گلبول های قرمز می شود.
همچنین پژوهش های فراوان علمی دیگر نشان می دهندکه اشعه های

طلا نقش منفی بر روی هورمون های جنسی مردان دارند، در حالی که اشعه های

 عنصر “نقره” بر مردان و زنان چنین تأثیری ندارد.
در ترکیب بدن انسان، عنصر طلا،اورانیوم، آهن و عناصر دیگر وجود دارد

 ولی عنصر “نقره” وجود ندارد. طلا و نقره باترکیبات موجود در غذا از خود واکنش نشان می دهند

و به همراه آنزیم ها در بدن انسانترکیباتی که برای سلامتی بدن انسان مضر است، ایجاد می کنند.
پیامبر اکرم (ص) قرنها پیش درباره این موضوع فرمودند: طلا و ابریشم برای مردان امتم حرام است

 و برایزنان امتم حلال است و این مطلب میزان اهمیت و فایده احکام اسلامی را ثابت می کند.



نوشته شده در شنبه 92 شهریور 30ساعت ساعت 11:27 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

(یا ایها الناس کلوا مما فی الارض حلا طیّیا):

ای مردم از آنچه در زمین است حلال و پاکیزه

بخورید . خداوند انسان را دعوت فرمود ه  از

غذاهای طیّب و حلال استفاده نمایند.



نوشته شده در شنبه 92 شهریور 30ساعت ساعت 10:49 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

آیه 24 سوره عبس :

 (فَلیَنظُر الانسانَ الی طَعامه)

انسان باید به غذای خویش (و آفرینش آن) بنگرد.

قران مسلمانان را به دقّت در غذای خود (اعم از غذای جسم یا بنا به قول

معصوم علیه السلام حتّی غذای روح و دانشی که می آموزد) فرا می خواند

تا انسان به دقت همه چیز را در غذایی که می خورد مورد مطالعه قرار دهد و

 ببیند آیا آنچه که می خورد،با نیاز بدن او مطابقت دارد؟ آیا حلال و حرام خدا و

حرام خدا و حقوق جامعه در آن رعایت شده است.



نوشته شده در شنبه 92 شهریور 30ساعت ساعت 10:23 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

گُر گرفتگی

شعله ور شدن یا گُر گرفتن به مرخله ای گفته می شود که آتش با یک حرکت

سریع و همه جانبه تمامی مواد سوختنی و فضا را یکپارچه مشتعل می کند.



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 11:12 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

اقدامات پیامبرصلى الله علیه وآله در امور دینى

1- شکستن بت ها و مبارزه با شرک، بت سازى و سنت ها و آداب و رسوم جاهلى بت پرستان.
2- تخریب مسجد ضرار که با نیت غیر الهى ساخته شده بود.
3-- اهمیت دادن به نیت و محتواى عبادت و توسعه مصادیق عبادت؛ از نظر پیامبرصلى الله علیه وآله عبادت کردن فقط راز و نیاز در عبادتگاه نبود بلکه هر کارى که با نیت الهى براى انجام فرمان خداوند صورت گیرد، عبادت است. پیامبر در سخنرانى قبل از جنگ اُحد فرمودند: «هر کس، چه مسلمان و چه کافر، اگر نیکى کند مزد او بر عهده خداست که در این جهان یا آن جهان پرداخت خواهد شد». و در ادامه فرمودند: «هیچ کس نمى میرد مگر این که به آنچه روزى اوست برسد... در طلب روزى خود به طریق پسندیده اقدام کنید... خدا براى شما حلال و حرام را بیان نمود... هر کسى که آن گونه امور [ناپسند] را ترک کند آبرو و دین خود را حفظ کرده است... هر مؤمنى نسبت به مؤمنان دیگر، چون سر نسبت به پیکر است که چون به درد آید همه بدن به خاطر آن به درد مى آید».102
4- توجه به معیارهاى معنوى، مانند نیکوکارى، کمک به هم نوع، عدالت، پرداخت صدقه؛ پیامبرصلى الله علیه وآله درآمد غنیمت هاى بنى نضیر را، که به آن حضرت اختصاص داشت، بین خویشان خود تقسیم مى کردند و به هر کس که مصلحت بود، لطف مى فرمودند. ایشان مصرف سالیانه جو و گندم خانواده خود و فرزندان عبدالمطلب را از نخلستان هاى بنى نضیر تأمین مى کردند و اضافه آن را صرف خرید اسلحه و اسب براى جنگ مى کردند. صدقات آن حضرت از همین محل و هم چنین از اموالى که مُخیریق به او هبه کرده بود، تأمین مى شد.103 کسانى که از صدقات بهره مند مى شدند از درآمد فى ء و درآمد خمس بهره اى نداشتند و کسانى که از درآمد فى ء و خمس بهره مند مى شدند از صدقه ها چیزى دریافت نمى کردند. معمولاً صدقات را به یتیمان و فقیران و بینوایان مى دادند. و هر گاه پسر بچه هاى یتیم به بلوغ مى رسیدند، دریافتى ایشان از صدقات قطع مى شد و در صورت شرکت در جهاد از فى ء چیزى دریافت مى کردند، در غیر این صورت چیزى دریافت نمى کردند و باید دنبال کار دیگرى مى رفتند. رسول خدا هیچ سائل و فقیرى را محروم نمى کرد، ولى توانگران و کسانى که قدرت کسب داشتند، از خمس بهره اى نداشتند.104 پیامبرصلى الله علیه وآله از مسلمانان خواستند هر چه مى توانند در راه خدا انفاق کنند و صدقه بدهند اگر چه نیمى از دانه خرما یا نوک پیکانى باشد که کسى با آن در راه خدا جهاد کند و از این کار خوددارى نکنند که مایه هلاک و بدبختى آنها مى شود. آیه شریفه «و انفقوا فى سبیل اللَّه و لا تلقوا بایدیکم الى التهلکه»؛105 یعنى در راه خدا انفاق کنید و تن هاى خویش را با دست هایتان به هلاکت نیندازید.106 پیامبر هنگام ورود به مکه پس از ستایش خدا فرمودند: همانا زندگى واقعى، زندگى آن جهانى است.107 رسول اسلام صلى الله علیه وآله کنار در کعبه ایستادند و فرمودند: هر ربایى که در جاهلیت معمول بود و هر خون و مالى که بر عهده داشتید و همه افتخارات واهى، زیر پا نهاده شده و از میان رفته است، مگر مسئله پرده و کلیددارى کعبه و سقایت حاجیان. همانا در خصوص کسانى که با چوب دستى یا تازیانه به صورت خطا کشته مى شوند، دیه و خون بهاى آنان باید در کمال شدت به صورت صد ماده شتر، که چهل عدد آن باردار باشند، پرداخت شود. خداوند نخوت و تکبر جاهلیت و افتخار به پدران را از میان برد. همه شما از نسل آدمید و آدم از خاک است و گرامى ترین شما در پیشگاه خداوند پرهیزگارترین شماست. همانا خداوند مکه را حرم امن قرار داده است و همواره حرم الهى خواهد بود، براى هیچ کس پیش و پس از من شکستن حرمت آن جایز نبوده و نیست و براى من هم شکستن حرمت آن جز به اندازه ساعتى از یک روز جایز نبوده است... مسلمان برادر مسلمان است و همه مسلمانان برادرند، دور آنها و نزدیک ایشان یک سانند و نیرومند و ناتوان آنها از جنگ غنیمت به تساوى مى برند و شرکت در میسره و میمنه ملاک نیست.108 پیامبرصلى الله علیه وآله به حکیم بن حزام از غنیمت هاى حنین صد شتر داد. او شتر بیشترى خواست، پیامبر به او عطا کردند تا شمار شترهایش به سى صد رسید بعد به او فرمودند: اى حکیم بن حزام مال مایه خرمى و شیرینى است؛ هر کس آن را به دیگران ببخشد مال براى او فرخنده خواهد بود و هر کس به مال مشغول شود برایش مبارک نخواهد بود و هم چون کسى است که هر چه بخورد سیر نشود. بدان که دست بخشنده بهتر از دست گیرنده است و از کسانى شروع کن که یارى و مدد مى خواهند.109



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:42 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

اقدامات رسول خداصلى الله علیه وآله براى مقابله با محافظه کارى

1- نفى سنن جاهلى و تنظیم قوانین بر مبناى برابرى؛ حضرت محمدصلى الله علیه وآله در آخرین حج خود دغدغه هایشان را بیان کردند.84 ایشان با هوش مندى تمام، راه هاى نفوذ روحیه اشرافى و راهکارهاى مورد توجه اشراف براى واپسگرایى و بازگشت به گذشته را شناسایى و گوش زد کردند و به مقابله با آن پرداختند؛ پیامبرصلى الله علیه وآله تأکید مى کنند که جان و مال مسلمانان محترم و رباهاى جاهلیت ملغى است بنابراین، رباهاى عمویش (عباس) و خون عموزاده اش (عامر بن ربیعه بن حارث) - که نخستین خون ریخته شده در جاهلیت بود باطل مى باشند و بدین ترتیب راه بازگشت به سنن جاهلى و بهانه جویى را مى بندد. حضرت صلى الله علیه وآله با تعیین کردن ماه هاى حرام و مشخص کردن حدود الهى جلوى سوء استفاده هاى اشراف را مى گیرند. پیامبرصلى الله علیه وآله با معرفى کتاب اللَّه به عنوان مرجع، از بازگشت به سنن جاهلى جلوگیرى مى کند و با بیان حقوق زنان، آنان را از منزلت نیابتى و بردگى ترقى مى دهند و با طرح برادرى مومنان و این که همه از نسل آدم و از خاک اند و گرامى ترین شخص نزد خدا با تقواترین است، ارزش هاى منزلتى مورد نظر اشراف، مانند شرافت خانوادگى، ثروت و توانمندى مالى و ... را بى اساس مى دانند.
2- از بین بردن بت ها، مسجد ضرار و کسانى که دعوت به محافظه کارى مى کردند؛ پیامبرصلى الله علیه وآله عده اى را براى کشتن ابو عفک (پیرمرد 120 ساله از بنى عمرو بن عوف) فرستادند.85 به دلیل این که مردم را با اشعار خود به دشمنى برمى انگیخت. هم چنین به دلیل هجو پیامبرصلى الله علیه وآله و مسلمانان و تحریک قریش براى حمله به مسلمانان، گروهى از اصحاب اقدام به کشتن کعب بن اشرف کردند.86 سلام ابى الحقیق (ابو رافع)، از اشراف یهودى، گروه زیادى از قبیله غطفان و عرب ها را به دور خود جمع و جایزه کلانى تعیین کرده بود تا به جنگ پیامبر بیایند. پیامبر نیز عده اى را مأمور کشتن او کردند.87 جد بن قیس، رئیس قبیله بنى سلمه، نفوذ زیادى بر افراد قبیله اش داشت. او از این که گروهى از قوم او ملاحظه شرف و مراعات سن او را نمى کردند، ناراحت بود و در حدیبیه براى تضعیف روحیه مسلمانان کوشش مى کرد. پیامبر او را از ریاست بنى سلمه عزل و بشر بن براء بن معرور را جاى گزین او کرد.88
3- دادن مال و منصب به اشراف تازه مسلمانى که پیروانى داشتند؛ بعد از اسلام آوردن ابو سفیان بن حرب، پیامبرصلى الله علیه وآله فرمودند: هر کس وارد خانه ابو سفیان شود یا در خانه خود بماند در امان خواهد بود.89 پیامبرصلى الله علیه وآله به نمایندگان هوازن فرمودند: مالک بن عوف، سرور آنها، اگر مسلمان شود زن و اموالش را به او پس خواهد داد و صد شتر هم به او خواهد بخشید.90
4- به مخاطره انداختن دارایى هاى اشرافى که به مقابله با مسلمانان مى پرداختند؛ زمانى که یهود بنى نضیر در حصارهاى خود بودند، پیامبرصلى الله علیه وآله به دو نفر از یاران خود دستور دادند تا نخل هاى بنى نضیر را قطع کنند.91 ایشان براى مقابله با اقدام عبداللَّه بن ابى در جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان بر خلاف همیشه، آنها را وادار مى کند که با عجله و در گرما حرکت کنند تا فرصت گفت و گو نیابند.92 حباب بن منذر به پیامبرصلى الله علیه وآله گفت: اى رسول خدا، یهودیان درختان خرما را از فرزندان نورس خود بیشتر دوست دارند. پیامبرصلى الله علیه وآله هم به تعدادى از یاران خود دستور مى دهد که نخل هاى منطقه اى از خیبر را قطع کنند.93



نوشته شده در پنج شنبه 92 شهریور 28ساعت ساعت 10:41 صبح توسط مشتعلی| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin